Theater

Ja, 't is weer even geleden dat er nog op de blog gepost is.
Met de drukte van de laatste weken is er maar weinig tijd (en energie) voor geweest. En als ik moet kiezen tussen breien en typen, dan is de keuze snel gemaakt ;).

De laatste post hier was de aankondiging voor 'No Love/ (Geen) Liefde' (dansuitvoering van Anima Vinctum), en het is heel toepasselijk dat ik nu dus weer blog, want zondag ben ik naar de matinee geweest.
Wauw. Echt wauw.
Na 'Prometheus' (de voorstelling van vorig jaar, ook een choreografie van Laetitia van Haverbeke) had ik al hoge verwachtingen, en ik was alleszins niet teleurgesteld.
Integendeel.

Een zeer aangrijpende voorstelling (echt waar, er waren zelfs toeschouwers die een traantje gelaten hebben, zo goed was het) over huiselijk geweld. En het einde... totaal onverwacht!
(En meer vertel ik er niet over, ik wil niets verraden. Er werd namelijk over gespeculeerd of er in de toekomst nog opvoering van dit stuk komen. Ik hoop het van ganser harte, en ik kan je alleen maar aanraden van te gaan kijken als je de kans hebt. Het loont de moeite.)



Ik kijk alvast uit naar het volgende stuk, 'Hendrik IV'. (November 2015, in het Fakkeltheater in Antwerpen. De precieze data vind je hier, je kan er ook meteen je tickets reserveren ;) ).
Geen dansvoorstelling deze keer, maar een 'echt' theaterstuk, een bewerking van het toneelstuk van Pirandello.

En volgens de geruchten (uit zéér betrouwbare bron), komt er weer een dansvoorstelling in april 2016. Wat precies is nog 'top secret', maar ik zit al te popelen.

Bon, ik ga voortwerken, morgen meer brei-gerelateerd nieuws. :)

Reacties